1. W przedszkolu jest organizowana i udzielana pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
  2. Pomoc psychologiczno – pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola.
  3. Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest dobrowolne i nieodpłatne.
  4. Pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielają dzieciom nauczyciele, wychowawcy oraz pedagog specjalny.
  5. Pomoc udzielana dziecku polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu wynikających z:
  • niepełnosprawności;
  • niedostosowania społecznego;
  • zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
  • zaburzeń zachowania lub emocji;
  • ze szczególnych uzdolnień;
  • ze specyficznych trudności w uczeniu się;
  • deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
  • choroby przewlekłej;
  • sytuacji kryzysowej lub traumatycznej;
  • niepowodzeń edukacyjnych;
  • zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
  • trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
  1. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy:
  • rodziców ucznia;
  • dyrektora przedszkola;
  • nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty prowadzącego zajęcia z dzieckiem;
  • pielęgniarki środowiskowej lub higienistki;
  • poradni;
  • asystenta edukacji romskiej;
  • pomocy nauczyciela, asystenta nauczyciela;
  • pracownika socjalnego;
  • asystenta rodziny;
  • kuratora sądowego;
  • organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
  1. Pomoc psychologiczno–pedagogiczna jest udzielana dzieciom w trakcie bieżącej pracy oraz w formie:
  • zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
  • warsztatów;
  • porad i konsultacji.
  1. Pomoc psychologiczno–pedagogiczna jest udzielana rodzicom dzieci w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
  2. Porady, konsultacje, warsztaty, szkolenia prowadzą nauczyciele i specjaliści w ramach zintegrowanych działań.
  1. Wymiar godzin form udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatwierdza dyrektor przedszkola biorąc pod uwagę wszystkie godziny, które w danym roku mogą być przeznaczone na realizację tych form.
  2. Rodzice/prawni opiekunowie składają w sekretariacie szkoły wniosek o udzielenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej (załącznik nr 1).
  3. Rodzice/prawni opiekunowie załączają do wniosku opinię lub orzeczenie z poradni, bądź zaświadczenie od lekarza, albo opinię/opis występujących problemów.