- W przedszkolu jest organizowana i udzielana pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczną organizuje dyrektor przedszkola.
- Korzystanie z pomocy psychologiczno – pedagogicznej jest dobrowolne i nieodpłatne.
- Pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielają dzieciom nauczyciele, wychowawcy oraz pedagog specjalny.
- Pomoc udzielana dziecku polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych dziecka i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu wynikających z:
- niepełnosprawności;
- niedostosowania społecznego;
- zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
- zaburzeń zachowania lub emocji;
- ze szczególnych uzdolnień;
- ze specyficznych trudności w uczeniu się;
- deficytów kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
- choroby przewlekłej;
- sytuacji kryzysowej lub traumatycznej;
- niepowodzeń edukacyjnych;
- zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi;
- trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest udzielana z inicjatywy:
- rodziców ucznia;
- dyrektora przedszkola;
- nauczyciela, wychowawcy lub specjalisty prowadzącego zajęcia z dzieckiem;
- pielęgniarki środowiskowej lub higienistki;
- poradni;
- asystenta edukacji romskiej;
- pomocy nauczyciela, asystenta nauczyciela;
- pracownika socjalnego;
- asystenta rodziny;
- kuratora sądowego;
- organizacji pozarządowej, innej instytucji lub podmiotu działających na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.
- Pomoc psychologiczno–pedagogiczna jest udzielana dzieciom w trakcie bieżącej pracy oraz w formie:
- zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
- warsztatów;
- porad i konsultacji.
- Pomoc psychologiczno–pedagogiczna jest udzielana rodzicom dzieci w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
- Porady, konsultacje, warsztaty, szkolenia prowadzą nauczyciele i specjaliści w ramach zintegrowanych działań.
- Wymiar godzin form udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatwierdza dyrektor przedszkola biorąc pod uwagę wszystkie godziny, które w danym roku mogą być przeznaczone na realizację tych form.
- Rodzice/prawni opiekunowie składają w sekretariacie szkoły wniosek o udzielenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej (załącznik nr 1).
- Rodzice/prawni opiekunowie załączają do wniosku opinię lub orzeczenie z poradni, bądź zaświadczenie od lekarza, albo opinię/opis występujących problemów.